شیوه یافتن شغل اینترنتی خوب ، کاریابی اینترنتی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

چگونه شغل خوب اینترنتی پیدا کنیم؟

امروزه بسیاری از مردم به‌دنبال شغل‌های اینترنتی هستند و رویای داشتن یک کسب و کار اینترنتی را دارند. در این مطلب نیز می‌خواهیم شغل‌های خوب اینترنتی را برای شما توضیح دهیم و بررسی کنیم که چگونه با کمترین زمان و هزینه ممکن بهترین شغل اینترنتی را راه‌اندازی کنید.

راستش را بخواهید قبل از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید به موضوعات زیادی توجه کنید تا بتوانید یک شغل خوب را راه‌اندازی کنید. شغل خوب می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را متحول کند پس سعی کنید زمان زیادی برای راه‌اندازی آن صرف کنید. مهم‌ترین نکته در شروع یک شغل خوب اینترنتی داشتن اطلاعات کافی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی است.

کسب و کارهای اینترنتی چند سالی است که در کشور ایران رونق گرفته و موجب کارآفرینی‌های زیادی شده است. برای این‌که بتوانید یک شغل اینترنتی مناسب راه‌اندازی کنید باید دقت زیادی به حوزه مورد نظرتان داشته باشید.

برای مثال شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی ایده‌های بسیار نابی بودند که توانستند در زمان کمی کل بازار حمل و نقل درون شهری کشور را در اختیار بگیرند اما آیا چنین ایده‌ای هنوز هم جواب می‌دهد؟

جواب این سؤال مسلماً منفی است و باید در نظر داشته باشید که این بازار چند سالی است در حالت اشباع قرار گرفته است؛ به عبارت دیگر راه‌اندازی یک کسب و کار در حوزه‌های خاصی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد. البته اگر پول زیادی داشته باشید شاید بتوانید با شرکت‌های بزرگ حوزه مورد نظرتان رقابت کنید اما منظور ما از پول زیاد صد میلیون و دویست میلیون نیست.

برای مثال اگر شخصی بخواهد به حوزه تاکسی‌های اینترنتی وارد شود باید سرمایه‌ای در حدود پانصد میلیارد تومان داشته باشد. این عدد تازه برای شروع کار است و در ادامه باید به‌صورت مداوم به این سرمایه، پول تزریق شود.

اما حوزه‌های کوچک می‌توانند برای شروع یک کسب و کار اینترنتی بسیار ناب باشند. برای مثال فروشگاه اینترنتی مدیسه یکی از این فروشگاه‌هایی بود که در ابتدا با پوشاک فعالیت خود را آغاز کرد اما این روزها کالاهای بسیار زیادی را به فروش می‌رساند و به تازگی وارد حوزه سوپر مارکت یا همان دسته FMCG(کالاهای زود مصرف) نیز شده است. اما اگر از همان ابتدا می‌خواست در همه حوزه‌ها وارد شود قطعا به چنین موفقیتی نمی‌رسید. ایده های خلاقانه کسب و کار چیست؟

مهارت‌های شغل خوب اینترنتی

بسیاری از افراد می‌پرسند که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی چه مهارت‌هایی لازم است؛ پاسخ این سؤال ممکن است بستگی به نوع آن کسب و کار داشته باشد اما در حالت کلی باید شخص مورد نظر یک آشنایی کلی با فضای دیجیتال داشته باشد و طراحی سایت و مباحث فنی هم در حد مبتدی کفایت می‌کند.

در شروع یک کار خوب است از یک نسخه سبک از ایده‌تان را به کمک یک سایت‌ساز و یا یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و بازخورد کاربران را بسنجید. در ادامه اگر به این نتیجه رسیدید که این شغل مناسب است و شغل خوب به حساب می‌آید می‌توانید آن را در ابعاد بزرگ اجرا و پیاده‌سازی کنید.

آشنایی با وردپرس(یک سیستم مدیریت محتوا) یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید ایده‌تان را در بستر اینترنت اجرا کنید اما باید در نظر داشته باشید که این سایت صرفاً برای شروع کار است و ممکن است در ادامه مجبور به ساخت وب‌سایت اختصاصی شوید.

همچنین آشنایی نسبی با شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن بشود. برای سرازیر کردن کاربران به سایت‌تان می‌توانید از سئو استفاده کنید که نیاز به تخصص دارد اما استفاده از کاربران شبکه‌های اجتماعی و انتقال آن‌ها به وب‌سایت یکی از بهترین‌ و کم هزینه‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

 

زمانی که صحبت از درآمد و کسب و کار می‌شود بسیاری از افراد به‌دنبال راه‌هایی می‌روند که نو هستند و به نوعی خلاقیت زیادی در آن‌ها نهفته است. وجود خلاقیت در ایده کاری باعث می‌شود شما بتوانید سریع‌تر به درآمد و سوددهی برسید.

  • ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص

این روزها تعداد فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است. درست است که بسیاری از مردم سراغ فروشگاه‌‌های مرجع و بزرگ می‌روند اما در این بین نباید نقش فروشگاه‌های اینترنتی را نیز دست کم گرفت. این موضوع باعث شده تا در ایران فروشگاه‌های اینترنتی کوچکی شکل بگیرند و طیف وسیعی از مشتریان را به خود جذب کنند.

البته جالب است بدانید که تعدادی از این فروشگاه‌های اینترنتی مخاطب کودک و نوزاد دارند. اگر یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید متوجه می‌شوید که تعداد فروشگاه‌های کوچکی که در فضای سیسمونی و دیگر موارد کودک مشغول هستند، چقدر زیاد شده است.

ساخت فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست و در مقالات گذشته دکتر ویز به بررسی فروشگاه‌های اینترنتی پرداخته‌ایم اما نکته مهم این است که در ابتدا بسیاری از افراد نمی‌توانند یک سایت فروشگاهی بسازند و یا ممکن است هزینه ساخت یک فروشگاه برای شروع کار سنگین باشد.

در این مواقع پیشنهاد می‌دهیم یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و کسب و کارتان را در آن‌جا گسترش دهید.

ممکن است بگویید هزینه راه‌اندازی یک وب سایت اینترنتی برای ما زیاد نیست و می‌خواهیم از همان ابتدا یک وب‌سایت داشته باشیم؛ در این موقع باید در نظر داشته باشید که ساخت وب سایت کافی نیست و باید در ادامه به کمک سئو بهینه‌سازی‌هایی را صورت دهید تا بتوانید در فضای اینترنت دیده شوید. از طرف دیگر شما در ایده کاری مطمئن نیستید که کسب و کار شما به صورت قطعی سودآور باشد پس اگر هزینه اولیه شما زیاد نباشد منطقی‌تر است.

اما ممکن است این سؤال را خود پرسیده باشید که فروشگاه ما چه محصولی بفروشد؟! معمولا مردم برای خرید کالاهای گران قیمت مانند تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر وسایل گران قیمت به سراغ فروشگاه‌های کوچک نمی‌روند.

اما از طرف دیگر برای خرید کالاهای ارزان‌ تر، رغبت مردم به فروشگاهی بیش‌تر است که تنوع بیش‌تر در کنار قیمت مناسب‌تر داشته باشد. با این اوصاف دسته بندی‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید که برای ایده برای شروع کار شما مناسب هستند؛ از لوازم تحریر گرفته تا کیف و کفش و دیگر اکسسوری‌ها.

  • آموزش در دنیای مجازی (ایده برای کسب و کار اینترنتی یا ایده برای کار چیست؟)

یک ایده برای کسب و کار پولساز، آموزش دادن است. این روزها مردم بیش‌تر از هر زمان دیگری به دنبال آموزش‌های اینترنتی هستند. آموزش‌های اینترنتی هزینه مناسب‌تری نسبت به کلاس‌های حضوری دارند و از طرف دیگر نیازی به حضور در ساعت و روز خاصی ندارند به همین دلیل مناسب افراد شاغل و دیگر افراد پرمشغله است.

اما نکته مهم در ایده برای کار، این است چه آموزشی را قرار است به کاربران‌تان ارائه دهید. این موضوع بستگی به شما و ویژگی‌های شخصیتی شما دارد. برای مثال ممکن است شما تسلط خوبی بر مباحث درسی کنکور دارید پس بهتر است شروع به ضبط آموزش‌های کنکور کنید و آرام آرام آن‌ها در یک صفحه اینستاگرامی بارگذاری کنید.

در روزهای اول قطعاً ویدئو‌های شما مشکلات زیادی دارد اما رفته رفته این موضوع کمتر می‌شود و شما می‌توانید ویدئوهای باکیفیت‌تری ضبط کنید. مهم‌ترین نکته در این ایده، انتخاب بهترین حوزه است.

البته همان‌طور که گفتیم این بهترین ایده برای کار افراد مختلف گوناگون است و به هیچ عنوان یکسان نیست. بهتر است برای این کار به علاقه و استعدادتان هم دقت کنید؛ دقت داشتن به این ۲ موضوع می‌تواند شما را در انتخاب حوزه مورد نظرتان راهنمایی کند.

بسیاری از افراد آموزش‌های مجازی‌شان را به‌صورت رایگان منتشر می‌کنند تا کلاس‌های حضوری‌شان رونق بیش‌تری بگیرد اما این کار درست نیست و باعث می‌شود شما در دراز مدت دچار ضررهای زیادی شوید. اگر شما نتوانید ویدئوهای آموزشی‌تان را بفروشید تا سال‌های سال مجبور به تدریس فیزیکی هستید و نمی‌توانید به درآمد سرشاری برسید.

  • کسب درآمد از یوتیوب

ایده برای کسب و کار پولساز می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را دگرگون کند؛ بسیاری از افراد به‌دنبال جدیدترین ایده‌های سودآور هستند. این ایده‌ها بسیار زیاد هستند اما یکی از مهم‌ترین ایده‌های پولساز کسب و کار موفق، کسب درآمد از یوتیوب است که این روزها بسیار رونق گرفته است.

البته این موضوع هنوز در ایران جای کار بسیار زیادی دارد اما در همین شرایط هم تعداد افراد زیادی از این موضوع درآمد فوق‌العاده‌ای دارند. این درآمد فوق‌العاده به این خاطر است که درآمد از یوتیوب به صورت دلاری است و با توجه به اختلاف ارزش دلار و ریال این موضوع بسیار پرسود است. به عبارت دیگر شما به دلار درآمد دارید اما به ریال خرج می‌کنید.

ایده برای کار چیست؟ ایده کاری کسب درآمد از یوتیوب نیاز به رعایت نکات زیادی دارد؛ برای مثال شما باید یک حساب دلاری در یکی از کشورهای خارجی داشته باشید چون ایران تحریم است و عملاً نمی‌توانید به صورت شخصی یک حساب ایرانی داشته باشید.

نکته دیگر این است که شما باید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و فیلم‌های‌تان را در آن‌جا بارگذاری کنید و گوگل از زمانی به شما پول پرداخت می‌کند که اعضای کانال شما به ۱۰۰۰ نفر رسیده باشد. همچنین باید در طول هر سال میزان مشخصی بازدید داشته باشید.

بعد از وصول تمام این شرایط گوگل به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از ویدیوهای شما بین ۵ تا ۶ دلار به شما پرداخت می‌کند. یعنی اگر یک ویدئو شما در یوتیوب یک میلیون بازدید بگیرد شما حدود ۹۰ میلیون تومان دریافت می‌کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که این حوزه در کشور ایران نوپا است و بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند در آینده، درآمد بسیار زیادی از این حوزه داشته باشند.

  • بلاک چین و ارزهای دیجیتال

بلاک چین نیز یک ایده‌ پولساز در کسب و کار است که نیاز به اطلاعات در این زمینه دارد؛ در صورتی که اطلاعاتی از این حوزه ندارید توصیه می‌شود مقاله بلاک چین دکتر ویز را مطالعه کنید تا اطلاعات مناسبی از این حوزه به دست بیاورید. بلاک چین یکی از جدیدترین حوزه‌های دیجیتال است که شروع آن از اواخر دهه ۹۰ میلادی بود اما در اروپا و آمریکا از سال ۲۰۰۹ رونق گرفت.

جالب است بدانید اگر در سال ۲۰۰۹ یک میلیون بیت کوین (یکی از انواع ارز دیجیتال) را خریداری کرده بودید امروز در حدود ۱۰ میلیارد تومان ارزش آن بود. فعالیت در این حوزه به دو شکل مختلف امکان‌پذیر است؛ استخراج ارزهای دیجیتال و هم‌چنین خرید و فروش ارزهای دیجیتال دو مورد از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی از این ارز است.

در نظر داشته باشید که این ارز دیجیتال آینده بسیار درخشانی دارد و اگر با اطلاعات مناسبی در این حوزه قدم بردارید مطمئنا می‌توانید سود بسیار زیادی را کسب کنید. هم‌چنین در ایران ممکن است به‌خاطر شرایط تحریم و دیگر محدودیت‌ها، دشواری‌هایی وجود داشته باشد اما این شرایط به هیچ عنوان مانع از رشد ارزهای دیجیتال و بلاک چین نمی‌شود. از چند سال گذشته چند استارت آپ هم در ایران به کمک مفاهیم بلاک‌چین راه‌اندازی شده‌اند که می‌توانید لیست آن‌ها به کمک یک جست‌وجوی ساده در اینترنت پیدا کنید.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت، سئو و تولید محتوا

تمامی کسب و کارهای اینترنتی نیاز به مهارت‌های خاصی دارند. این مهارت‌ها به‌صورت کلی با نام دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که استاد شدن در هر کدام از این رشته‌ها نیاز به زمان زیادی دارد. یاد گرفتن مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شما را با فضای اینترنت آشنا‌تر کند و دید مناسبی از کسب و کارهای آنلاین به شما دهد.

برای آموختن‌ این مهارت‌ها کافی است در اینترنت یک جست‌وجوی ساده انجام دهید و وب‌‌سایت‌های معتبر را مطالعه کنید. البته بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند تا با آموزش این مهارت‌ها به افراد علاقه‌مند کسب درآمد کنند؛ پس شما غیر از دریافت پروژه‌های کاری می‌توانید کلاس‌های آنلاین یا حضوری هم برگزار کنید تا بتوانید علاقه‌مندان را آموزش دهید.

طراحی سایت یکی از ۱۰ ایده‌ پولساز برتر است که از اواسط دهه ۸۰ شمسی در ایران رونق گرفت، این کار درآمد بسیار مناسبی دارد و اگر به‌صورت تمام وقت کار کنید می‌توانید در ماه بیش‌تر از ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک همین آموزش‌ها امکان‌پذیر است؛ کسب و کارهای آنلاین زیادی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌شان مشکل دارند و حتی حاضرند هزینه بسیار بالایی هم برای این کار تقبل کنند. شما می‌توانید به صورت هم زمان شبکه‌های اجتماعی چند کسب و کار را مدیریت کنید و از این راه درآمد بسیار مناسبی کسب کنید.

سئو نیز یک ایده پولساز دیگر است و هدف از انجام آن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است. وب‌سایت‌‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل تلاش زیادی می‌کنند و رقابت سختی در رنک‌های اول گوگل وجود دارد.

تولید محتوا نیز یکی دیگر از مهارت‌ها و ایده پولساز است

 

  • سرمایه‌گذاری در بورس

 

یک ایده پولساز در کسب و کار استفاده از صنایع و قسمت‌هایی از اقتصاد است که به‌صورت مقطعی سودآور هستند. بورس ایران این روزها شرایط بسیار ایده‌آلی دارد و برای کسانی که می‌خواهند در کوتاه مدت سود کنند بسیار مناسب است.

البته این را در نظر بگیرید که سرمایه‌گذاری در بورس صرفاً برای سرمایه‌های کوتاه مدت نیست و برای هر نوع سرمایه‌گذاری مناسب است. در نظر داشته باشید که ممکن است در آینده‌ای نزدیک روند سوددهی بورس متوقف شود که در این صورت جای نگرانی نیست چراکه شما می‌توانید پول خود خارج کنید.

برای آموزش دیدن در بورس می‌توانید از وبلاگ‌های رایگانی چون خانه سرمایه استفاده کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست